A comunica, a împărtăşi cu ceilalţi ceea ce cunoşti, te miră sau te frământă, este calea cea mai simplă de a evolua. Te aștept.
Identitate și marketing. Un concurs în prag de toamnă
Data: 27.08.2017

AWI - Simply Creativity.

Pentru mulți dintre aceia care decid să își deschidă un blog ori au făcut-o deja la un moment dat, problemele de identitate sunt-din păcate- printre ultimele care apar. În  cele mai multe cazuri, apariția unui nou site, sau blog dacă vreți, este legată de nevoia de a împărtăși ceva, adevărul propriu, nevoia de a scrie-relaționa și, de multe ori, nevoia de a monetiza această activitate. Da, monetizarea apare de multe ori ca o soluție, am văzut în cei peste șapte ani de blogging multe nume apărând cu dorința de a face bani, așa cum am văzut și multe bloguri dispărând sub praful uitării. Pentru că banii… n-au venit atât de mulți? Pentru că strugurii erau prea acri? Ori pentru că între identitatea blogului și conținutul lui era o distanță ca de la cer la pământ?

Ești ceea ce faci.

Așa că astăzi o să vă invit la un concurs și o mică sesiune de training legată de ceea ce ar trebui să fie cărămida oricărui loc al nostru, fie că este vorba de un site ori de viețile noastre. Vă invit să ne răspundem fiecare la întrebarea: Cine sunt? Încotro merg? De ce fac ceea ce fac? și, poate ar mai fi una: Unde greșesc? Și le vom lua pe rând.

Cine sunt? Ce fac? În marketing, ca și în viață, în promovarea unui site ori a persoanei (chiar și prezența la un interviu este tot o promovare și respectă regulile marketingului) cine sunt se află în relație de dependență directă cu ceea ce fac. Identitatea asumată pe un blog este suma tuturor acțiunilor pe care le facem în acel spațiu: articole, comentarii, păreri, recenzii. Toată lumea care cunoaște cât de cât acest loc știe că aici va găsi informații utile din munca mea de vânzător de asigurări, din munca mea de trainer. Așa că mă întreb cum ar suna dacă, la un moment dat, aș începe să promovez aici rețete de prăjituri, dacă aș începe să scriu despre lenjerii de pat ori recenzii de cărți? De aceea eu cred că monetizarea unui site- profesional ori a unuia de nișă- trebuie să plece de la identitatea acestuia și să răspundă la întrebările de mai sus: cine sunt? ce fac? de ce fac ceea ce fac? Pentru că altfel, oricât de tentant ar fi, ne vom trezi lesne angrenați într-un iureș în care ea, identitatea, nu va mai fi congruentă cu acțiunea.

Ești ceea ce faci.

Încotro merg? De cele mai multe ori la întrebarea aceasta se răspunde ceva de genul: o să văd pe parcurs? Care parcurs aș întreba eu? Și aș alege ca exemplu escaladarea unui munte. Cum ar fi dacă un alpinist ar decide că vrea să plece pe munte?

– Care munte?

– Văd eu pe parcurs. E de-ajuns că am bocancii, hanoracul și apa cu mine!- Iar apoi, după câteva săptămâni de urcuș anevoios pe primul munte răsărit în cale, alpinistul nostru ar descoperi că îi lipsesc informații esențiale cum ar fi: Ce munte urc? Și de aici toate celelalte legate de climă, hrană, echipament adecvat necesar. Desigur, ar putea să se întoarcă după ele, ar putea să aștepte ca alți alpiniști să urce până la el să îl ajute sau… ar putea muri.

Ești ceea ce faci.

De ce fac ceea ce fac? Cel mai simplu răspuns la întrebarea aceasta denumește o nevoie. O nevoie devenită, poate, pasiunea scrisului ori convingerea că, dacă alții au reușit, o pot face și eu. Până la un punct, convingerea este adevărată, orice om poate face, cu puțină învățare, ceea ce fac ori au făcut deja alții. Așa ajungem să deprindem mersul, scrisul, gătitul, memorarea, cititul ori acțiuni ce implică manualitate. Diferența dintre succesul și eșecul unei acțiuni este dată de pasiune, de implicare și de… identitate. Pentru că…

Ești ceea ce faci.

Iar dacă ai ajuns la întrebarea Unde greșesc?- o fi vorba chiar de identitate?- e un semn că, poate, premiul pe care cei de la AWI îl pun la bătaie ți se potrivește. Este vorba despre  ADLand Istoria Universală a Publicității – Mark Tungate. Alături de carte, premiul va conține și broșura companiei, la care se adaugă o surpriză personalizată pentru fiecare câștigător. Apropo, sunt două premii în acest concurs care se va derula până pe data de 28 septembrie a.c.

Ce trebuie să faci?

În primul rând, se impune un like la pagina de facebook a prietenilor de la AWI iar apoi, te rog să răspunzi printr-un comentariu la acest articol la întrebarea: ”De ce îți dorești această carte?” ori pe pagina de facebook, dacă îți este mai ușor așa.

Dacă te afli printre câștigători, în data de 29 septembrie, te vom contacta pentru a putea intra în posesia premiului oferit de prietenii noștri de la agenția de publicitate AWI, cei care au gândit de fapt acest concurs. Și orice faci, orincotro te îndrepți, nu uita:

Ești ceea ce faci.

Eu îți doresc succes! Și… identitate!